Jak się odżywiać, by wyglądać kwitnąco?

W codziennym biegu zapominamy o żelaznej zasadzie, która głosi, że jesteśmy tym, co jemy. Dlatego warto zastopować i wprowadzić do menu pozycje, które sprawią, że Nasza cera, włosy i paznokcie będą wyglądały znakomicie każdego dnia. A Nasze samopoczucie ulegnie znaczącej poprawie!

Cera pozbawiona blasku:

Jeżeli borykasz się z cerą ziemistą i przygaszoną to najprawdopodobniej brakuje Ci witaminy E, a to może skutkować rogowaceniem się i przedwczesnym starzeniem się skóry. Nie wahaj się i sięgnij po oleje roślinne (przede wszystkim: sojowe, słonecznikowe i kukurydziane), a także wcinaj garściami orzechy, migdały, marchew, mleko, jaja, kiełki pszenicy oraz brukselkę. Poprawa gwarantowana!

Cera, która potrzebuje odświeżenia:

Witaminę C można okrzyknąć: odświeżaczem skóry, który chroni przed niszczejącym działaniem wolnych rodników. Dodatkowo i niemal natychmiast uelastycznia skórę, poprawia stan naczynek krwionośnych z tendencją do pękania oraz rozświetla cerę. Nie bój się sięgać po cytrusy, owoce róży, natkę pietruszki, paprykę, brukselkę, czy koperek.

Kwas pantotenowy, dobry na wszystko:

Kwas pantotenowy, czyli dobroczynna witamina B5 utrzymuje w prawidłowym stanie tkanki nerwowe i skórne. Doskonale radzi sobie z poprawą pigmentacji włosów oraz przyspiesza ich wzrost. Dodatkowo zapobiega starzeniu się i powstawaniu zmarszczek. Ten eliksir znajdziesz w: żółtku jaja, mięsie, wątrobie, drożdżach, orzeszkach ziemnych, brokułach, roślinach strączkowych oraz pełnych ziarnach zbóż.

Jedna witamina, wiele zastosowań:

W codziennej diecie dla urody, nie można zapominać o witaminie B7, która rewelacyjnie wpływa na stan włosów, kości i skóry. Świetnie radzi sobie i chroni przed łojotokiem, wypadaniem włosów, rozdwajaniem się paznokci. Znajdziecie ją w żółtku jaja, drożdżach, czekoladzie, pomidorach, soi i grochu.

Dla cery naczyniowej:

Za krzepliwość krwi odpowiada witamina K, która pozwala dostarczać tlen do komórek skóry. Wzmacnia i chroni naczynia przed pękaniem! Znajdziecie ją w brokułach, rzepie, ogórku, szpinaku, sałacie, jajkach, ziemniakach, jogurtach i serze!

Minerały:

Nie tylko witaminy są odpowiedzialne za prawidłowy i zdrowy wygląd Naszej skóry- ważne są również minerały- cynk i siarka. Cynk sprawia, że skóra staje się jędrna i przeciwdziała starzeniu się skóry, korzystnie wpływa na zmniejszenie trądziku i na inne choroby skórne. Znajdziecie go w rybach, mięsie, grzybach oraz owocach morza. Natomiast siarka buduje włosy i paznokcie, dodatkowo nawilża i natłuszcza skórę. Ta znajduje się w mleku, owocach, selerze, cykorii, pomidorach, kapuście, morelach, jajach, ciemnym pieczywie i płatkach owsianych.

Co z owocami?

Tych przede wszystkim nie wolno obierać. W skórce owoców (jabłka, gruszka, agrest, winogrono) znajduje się krzem, który korzystanie wpływa na wygląd włosów, skóry i paznokci- poprawia ich elastyczność. Jego niedobór jest odpowiedzialny za powstanie trądziku, wypadanie włosów, a w skrajnych przypadkach za deformację kości. Witamina K znajduje się również w czosnku, szczypiorku i ziarnach zbóż.

Chcesz zapobiec naturalnemu starzeniu się skóry?

Wybierz selen, ten cenny pierwiastek bierze udział w procesach antyoksydacyjnych, dzięki czemu zapobiega starzeniu się skóry. Znajdzie go w chudym czerwonym mięsie, rybach, kiełkach zbożowych, czy owocach morza.

 Kilka sprawdzonych trików:

1.    Nawadniaj skórę, pij około 2 litry mineralnej niegazowanej wody w ciągu dnia.

2.    Pij zieloną i czerwoną herbatę, a także świeżo wyciskane soki z owoców i warzyw.

3.    Kefir neutralizuje bakterie gnilne, dzięki czemu cera wygląda znacznie lepiej.

4.    Ryby, oleje roślinne i tran pomogą Ci przeciwdziałać procesom starzenia.

UNIKAJ:

Szkodliwy wpływ na cerę mają: ostre przyprawy, nadmiar soli i alkoholu, kawy, zup w proszku, czekolady, chipsów oraz fast food’ów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>