Jak pielęgnować skórę jesienią? [PORADNIK]

Jesień to czas, kiedy nasza skóra może odpocząć od ostrego słońca, które pogłębiało zmarszczki oraz od morskiej soli, która dodatkowo wysuszała skórę. Nie mówiąc już o tym, że podczas wakacyjnego lenistwa często zapominałyśmy o codziennej, starannej pielęgnacji. Warto rozpocząć intensywną regenerację i porządnie nawodnić naszą skórę.

Wszelkie kremy (nawet te nawilżające) warto zastąpić produktami typu serum, czy też maskami. Takie produkty są dużo bardziej skoncentrowane, dzięki czemu dużo szybciej przyniosą widoczne efekty.

Jeżeli macie wrażenie, że Wasza skóra jest bardzo ściągnięta i sucha – wybierzcie produkty z dużą zawartością kwasu hialuronowego, mocznika, masła shea, różnych olejków. Najważniejsze jest, aby jak najszybciej wyrównać poziom wody w naskórku. Raz w tygodniu warto nałożyć grubszą warstwę serum i po prostu położyć się spać. Taka porcja nawodnienia da świetny efekt.

Jeżeli cierpisz na przebarwienia po lecie – sięgnij po preparaty bardzo mocno złuszczające, najlepiej z witaminą C.

Jesień to również idealny czas, aby robić peelingi – każdego rodzaju. Dzięki temu wasza skóra już po pierwszym zabiegu będzie wyglądała znacznie lepiej. (Nie zwlekajcie, aż do zimy, ponieważ niskie temperatury mogą odmrozić skórę, która po zabiegu jest pozbawiona swojej naturalnej ochrony.)

Produkty, które polecamy:

Serum Hialuronowe Larens Peptidum Hyaluron Serum: http://www.labellavita.com.pl/pielegnacja-twarzy/larens-peptidum-hyaluron-serum-63

Serum do ciała i włosów Larens PEPTIDUM Serum Hair & Body Repair Spray: http://www.labellavita.com.pl/pielegnacja-wlosow/serum-do-wlosow-i-ciala-larens-peptidum-serum-6

Serum Face Repair Spray: http://www.labellavita.com.pl/pielegnacja-twarzy/serum-face-repair-spray-60

 

 

 

 

Nie daj się jesiennym przeziębieniom: WZMOCNIJ ODPORONOŚĆ

Lato odeszło w zapomnienie – nie ma to, żadnej rady, czas powiedzieć dzień dobry jesieni. Ta pora roku wcale nie musi się Wam kojarzyć z brakiem energii, sennością, katarem, kaszlem i gorączką. Warto już dziś zadbać o swoją odporność, aby w pełni sił móc korzystać z jesiennych uroków. (No bo czy może być coś przyjemniejszego niż spacer po pomarańczowym parku w słoneczny dzień?)

Krok pierwszy:

Być może do znudzenia, ale będziemy to powtarzać: dieta. Zadbaj, aby jesienią na Twoim talerzu znalazła się witamina C oraz beta-karoten. Jeżeli codziennie będziesz dostarczać organizmowi dzienną dawkę tych witamin, obniżysz, aż o 40% możliwość zachorowania. (Chyba warto?)

Zatem niech na Twoim talerzu znajdą się: cytrusy, natka pietruszki, sok z malin albo dzikiej róży, czarny bez, czarna porzeczka, suszone morele, zielone i żółte warzywa, żółtka jaj oraz mleko, jogurty, kefiry, ryby morskie, drób, chude czerwone mięso, ziarna zbóż.

Zrezygnuj również z cukru do kawy czy herbaty – zastąp go miodem, on dodatkowo ma właściwości przeciwbakteryjne.

Możesz również skorzystać z gotowych suplementów, które dostarczą Twojemu organizmowi niezbędne witaminy.

Krok numer dwa:

Ruch o każdej porze roku to zdrowie. Gorąco polecamy ten na świeżym powietrzu – poprawia on wydolność oddechową i krążenie, do tego doskonale wzmacnia odporność. Wybierz jazdę na rowerze albo na modnych ostatnio rolkach. Polecamy również grę w piłkę, jogging czy intensywne spacery.

Krok numer trzy:

Wyśpij się! Jeżeli Twój organizm będzie wypoczęty to masz mniejsze szansę na złapanie infekcji.  Ogranicz również do minimum stres oraz napięcie. Staraj się codziennie chociaż odrobinkę relaksować i wyciszać.

To powoduje, że jesteś dodatkowo narażony na infekcję: papierosy, alkohol, kawa.

Pierwsza pomoc:

Jeżeli czujesz, że zaczyna Cię „rozkładać” zwiększ ilość przyjmowanych płynów, zażyj porządną dawkę witaminy C, poleż w łóżku!

A co z witaminą D?

Jeśli chodzi o witaminę D to organizm wytwarza ją sam, problem pojawia się dopiero wtedy kiedy przychodzi jesień, czy też zima i otacza Nas zbyt mało słońca. Jej niedobór charakteryzuje się szeroko znanymi objawami: depresje zimowe, zmiany i wahania nastrojów, nerwowość, senność.

Na niską zawartość witaminy D w organizmie wpływa również latem stosowanie kremów do opalania z wysokimi faktorami. Kremy z wysokimi faktorami powodują, że przez naszą skórę nie przeniknie słońce, aby móc uczestniczyć w procesie wytwarzania witaminy D, która konieczna jest dla utrzymania zdrowia.

W przypadku kobiet sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Wraz z wiekiem skóra produkuje o około jedną czwartą witaminy D mniej niż w młodości. Co więcej im więcej pigmentu występuje w skórze, tym wolniejszy i bardziej złożony jest proces  tworzenia witaminy  D.

Immunolodzy doszli do przekonania, że komórki odpornościowe przede wszystkim limfocyty, ale również inne komórki, mają receptory na witaminę D i reagują na działanie witaminy D. Niski poziom witaminy D może w połączeniu z innymi czynnikami wpływać na wysoką podatność na zwykłe infekcje i ostrzejszy ich przebieg.

 

Cel na jesień: zapomnij o suchych włosach

Twoje włosy są przesuszone i zaczęły się łamać? To normalne – promienie słoneczne, słona woda i wakacyjny tryb życia źle wpływają na kondycję naszych włosów. Jednak to nie powód, aby się załamywać! Poznaj nasze domowe sposoby, które w szybki sposób zregenerują Twoje włosy, a także sprawią, że jedwabisty efekt będzie utrzymywał się miesiącami.

Najważniejsze zasady:

  • Jeżeli Twoje włosy są suche nie możesz myć ich częściej niż co drugi dzień. W ten sposób naturalne oleje będą pielęgnować Twoje włosy.
  • NIGDY nie myj i nie płucz włosów w gorącej wodzie.
  • Sięgaj po szampony przeznaczone dla dzieci, one nie wysuszają włosów.
  • Bardzo dokładnie płucz włosy, aby nie zostały w nich nawet drobinki szamponu czy odżywki.
  • NIGDY nie susz włosów suszarką.

Domowe sposoby:

Nawilżenie i wzmocnienie: Obierz jedno awokado, wyjmij pestkę i je rozgnieć. Dodaj do niego łyżeczkę oleju z kiełków pszenicy oraz łyżeczkę olejku jojoby. Całość wymieszaj. Taką maskę nakładaj na świeżo umyte włosy na 15 – 30 minut.

Nawilżenie, wzmocnienie oraz wygładzenie: 60 gramów oliwy z oliwek wymieszaj z 60 g żelu z aloesu oraz 6 kroplami olejków z rozmarynu i sandałowca. Taką mieszankę nakładaj na włosy na dwie godziny.

Nawilżenie i wzmocnienie: Wymieszaj jedno żółtko z trzema  łyżkami nafty kosmetycznej oraz z sokiem z jednej cytryny. Całość nałóż na mokre włosy i pozostaw na 30 minut.

Domowe sposoby na piękne brwi i rzęsy

Podczas codziennej pielęgnacji bardzo często zapominamy o brwiach i rzęsach, które z upływem lat zaczynają się kruszyć i wypadać. Aby, przywrócić swojemu spojrzeniu dawny blask oraz wyrazistość proponujemy nasze domowe sposoby.

Zacznij od kuracji olejem rycynowym, jest on dostępny w każdej aptece. Najlepiej jeżeli będziesz go nakładać szczoteczką po tuszu do rzęs. (Pamiętaj, aby szczoteczkę wcześniej wyparzyć i porządnie umyć). Olejek nakładaj na brwi i rzęsy. Olejek rycynowy możesz również wymieszać z wazeliną – taka mieszanka dodatkowo mocno nawilży i ochroni rzęsy.

Jeżeli jesteś uczulona na olej rycynowy sięgnij po każdy inny naturalny olej: kokosowy, arganowy, oliwę z oliwek.

Kurację odbudowującą warto również wesprzeć suplementami diety, które przeznaczone są do stymulacji porostu włosów. Sięgnij po witaminę H, kwas foliowy, witaminę A, C, D3, E, jod, cynk, żelazo.

Twój codzienny dekalog:

·         Jeżeli się malujesz to używaj tylko dobrej jakości kosmetyków. Stawiaj na naturalne produkty, które dodatkowo zawierają witaminy.
·         Alergicy powinni używać kosmetyki apteczne – warto pamiętać o tym, aby nie wysuszać skóry wokół oczu.
·         Wieczorny demakijaż przeprowadzaj tylko łagodnymi preparatami. Nie trzyj oczu wacikiem, rób delikatne, koliste ruchy.
·         Pamiętaj również o diecie: witaminy są Twoim sprzymierzeńcem!
·         Codziennie stosuj olejek na rzęsy i brwi.

Proste tricki, aby cieszyć się pięknymi pośladkami

Siedzący tryb życia i ciągły stres nie są sprzymierzeńcami jędrnych i krągłych pośladków. Aby niezależnie od wieku kusić krągłościami (na swoim miejscu) przeczytaj nasze rady;

Kluczem do sukcesu jest proste ćwiczenie. Nie bój się! Możesz wykonywać je w pracy, na przystanku czy na zakupach. Wystarczy, że na kilka sekund napniesz mięśnie pośladków. Powtarzaj to ćwiczenie tak często jak tylko możesz. Twoja pupa pokocha również marsze, biegi, pływanie i taniec.

Najszybszym sposobem na poprawę wyglądu pośladków są przysiady. Wystarczy, że codziennie rzetelnie wykonasz 30 przysiadów. W krótkim czasie staną się one jędrne i kształtne. Zamiast przysiadów możesz wykonywać wypady.

Musisz również pozbyć się tkanki tłuszczowej z pośladków, aby to uczynić zrezygnuj z tłustego mięsa, białego pieczywa i słodyczy. Jedz pełnowartościowe białko, węglowodany złożone. Unikaj herbaty, kawy, papierosów, alkoholu i tłustych przekąsek.

Masuj swoje pośladki! Wystarczy, że codziennie będziesz przez kilka minut pasować swoją pupę. Wykonuj okrężne ruchy zgodnie z krążeniem krwi.

Pamiętaj również o peelingu złuszczającym.

Sięgam po odpowiednie kremy i preparaty napinające pośladki.

Polecamy również wyszczuplające legginsy i szorty antycellulitowe. Dzięki nim przyspieszysz spalanie komórek tłuszczowych. Dodatkowo to one natychmiastowo wyszczuplają brzuch i uda.

A jakie tricki na piękne pośladki Ty stosujesz?